info@stichtingalmerefilm.nl

1315HT, Almere

FIlms kijken in almere

Het bijeenbrengen van publiekstrekkers met de ontluikende makers van morgen op een professioneel podium biedt Almeerse film-industrie en publiek iets om trots op te zijn.

ONS ALMERE TV
Almeerse Bioscopen

Online platform in Netflix stijl specifiek voor lokale makers of lokaal gemaakte films. Onder andere de films van Avond van de Almeerse Film, maar ook nieuwe initiatieven voor programma's of films vanuit onze jonge stad.

Regionale proggramma's en films voor iedereen. Voor Almere, door Almere. Ga lekker bingen, het is gratis!

Van alle culturele uitingen in Almere is er één die in het bijzonder goed bezocht wordt; de bioscoop. Het filmaanbod in Kinepolis is vooral gericht op de commerciële publieksfilm. De bezoekersaantallen liggen jaarlijks rond de 400.000 bezoekers. Daarnaast is er een filmhuis in Almere Stad: Het Nieuwe Filmhuis en één in Almere-Haven: Corrosia.

Zoek je een bijzonder film-kijk-evenement? Hou de filmtips van Uit in Almere in de gaten!

Drive in Almere
Avond van de Almeerse Film

De corona proof drive-in landt binnenkort weer in Almere. Geniet de aankomende weken van de beste muziek, films en theater vanuit je auto!

Foto's van 2020 editie op Facebook
Editie 2020 in het nieuws op Omroep Flevoland

De lokaal geproduceerde films van (nieuwe) makers zijn terug te kijken via de website van Avond van de Almeerse Film.

De laatste Avond van de Almeerse Film (inclusief de prijsuitreiking) is terug te kijken online en werd uitgezonden in december 2020 via Omroep Flevoland.