schrijf je in

Meedoen? Stuur een mail met de volgende informatie:

• Een plan voor een korte film (max 5 min). Dit kan documentair, experimenteel of fictie zijn. Maak hiervoor een synopsis (max 1 A4). Onderwerp is vrij, voorkeur gaat uit naar locatie of onderwerp rondom Almere.
  • een crew waarmee je de film wil maken. Bij voorkeur zijn dit Almeerders! Denk aan een productieleider, regisseur, scenarist, camera en geluid. Afhankelijk van je plan uiteraard. Graag CV’s en eerder werk meeleveren.
  • Maak ook een overzicht van je verwachte kosten. Bij selectie ontvang je € 2500,- als je nog eens € 2500,- (minimaal) ophaalt via crowdfunding. Hierin wordt je begeleid. Dus maak een budget voor een film van max 5 min voor minimaal € 5000,- aan kosten (fee’s inbegrepen).
  • Schrijf een korte motivatie waarom je mee wil doen aan de Avond van de Almeerse Film 2020.
  • De werkvakantie is een intensieve periode van 2 maanden waarbij je verwacht wordt aanwezig te zijn bij de (gezamenlijke) contactmomenten. Ga hierin uit van 1 ontmoeting per week. Tijdens deze ontmoetingen begeleiden we je in het maakproces. Zie alhier een overzicht. Daarnaast zul je zelf tijd besteden aan filmen, monteren en produceren.

Hieronder een template in PDF of WORD. Deze kan je gebruiken om je project op te sturen:

PDF_indiening_avdaf2020_naamDownload
WORD_indiening_avdaf2020_naamDownload

De films zullen in premiere gaan in het najaar van 2020. Hierbij zal een vakjury een (geld) prijs uitreiken aan de beste film. Bovendien ontvang je de felbegeerde wisseltrofee De Gouden Wilg!

Mail je projectplan vóór 29 juni 2020 17:00 uur naar avdaf@stichtingalmerefilm.nl Wees ook welkom met vragen tot die tijd.

We zijn benieuwd naar jullie vakantiefilms!

Nog vragen? Kijk eens bij de FAQ.
En wat is de Gouden Wilg? Lees hier het verhaal achter de prijs.